امیر برات نیا

سایت شخصی

امیر برات نیا

سایت شخصی

عکس ها و خاطره ها

هنرستان شهید رثایی سال تحصیلی 1393-94

این کتاب حاوی عکس های است که در طی سال تحصیلی 1393-1394 در هنرستان شهید رثایی ناحیه 4 مشهد بنده از همکاران و هنرجویان گرفته بودم.

در صورتی که تمایل دارید این کتاب را تهیه کنید با بنده تماس بگیرید.

 

 

                                                ده داستان کوتاه
                                    از مشهورترین نویسندگان جهان
                                                       

 

                                                                            جلد کتاب ده داستان                                                                                                    

                                                                                               

                                                                 قیمت فروش کتاب: ده هزار تومان

 

در قلب من

 
در قلب من
 

 

کتاب در قلب من مجموعه 100 داستان کوتاه، زیبا و خواندنی است که در سال 1393 توسط انتشارات کتابدار توس منتشر گردید.

 

 

 

 

در آمدی کوتاه بر جغرافیا 

 

 

پیشگفتار کتاب 

هدف کتاب در آمدی کوتاه بر جغرافیا با توجه به ماهیت جغرافیا به عنوان یک رشته­ی تحصیلی ارائه کتابی موجز ،لذت بخش و در عین حال موثق است. برای اکثریت مردم جغرافیا را اگر خیلی ساده کنیم یک معنی دارد. از میان اولین چیزهای که به ذهن می­رسد؛ نام کشورهای گوناگون در دنیا، رودخانه­ها، کوه­ها، و پایتخت­ها، و جای آنها در روی نقشه است. اگر یک شرکت کننده در مسابقه اطلاعات عمومی سوالات مقوله جغرافیا را انتخاب کند اغلب اینگونه سوالات پرسیده می­شود. البته جغرافیا بسیار پیچیده­تر از فهرست موضوعات حقیقی است که ذکر گردید. موضوعاتی که جغرافیا با آن سر و کار دارد بسیار متفاوت است؛ مفاهیم آن کاملا پیشرفته و روش شناسی آن بسیار دقیق و موشکافانه است. جغرافیا محل تضارب آرا بوده و علاقه­ها و پیچیدگی­های آن اغلب جالب است. جغرافیای مدرن مسیر ی طولانی از توصیف ساده مکان­ها و اشکال زمین را پیموده است، آنچه که ما نیاز داریم آنرا توصیف کنیم چهره جدید جغرافیاست. موضوعی که ما می­خواهیم بر آن تاکید کنیم: مرکزیت جغرافیا برای بسیاری از مفاهیم بزرگی است که جهان کنونی را احاطه کرده است. دامنه­ی این مفاهیم از گرم شدن جهان و سایر جنبه­های تغییرات زیست محیطی تا تلاقی و پخش بیماری­هایی مانند: اچ. آی. وی و ایدز متفاوت است.جغرافیدان­ها مهارت­ها و تجربیاتی دارند که می­توانند در گروه­های بکار مشغول شوند که بر مفاهیمی از این قبیل تاکید می­نمایند.

 

 

جغرافیا همیشه به دو بخش تقسیم شده است: طبیعی و انسانی. جغرافیدانان طبیعی به مطالعه­ی­سطح زمین به عنوان یک ماهیت طبیعی با اشکال و ناهمواری­های آن، پوشش گیاهی، خاک­ها، تغییرات آب و هوایی و غیره می­­پردازند. جغرافیدانان انسانی به مطالعه راه­های که مردم سطح زمین را اشغال کرده­اند، محیط­های زندگی­شان، و سکونت­گاه­هایشان و ادراکاتشان و استفاده از زمین، منابع، و فضا می پردازند.از این دو گانگی توانایی­های جغرافیا پدید می­آید: توانایی جغرافیا در ایفای نقش به عنوان پلی بین طبیعت و جامعه. ما طرح کلی «تجربه­ی جغرافیایی» بکری را که بر پایه همیاری بین طبیعت و فرهنگ قرار دارد را ترسیم خواهیم نمود و جایگاه منحصر بفرد جغرافیا بین علوم پایه و علوم انسانی را در خواهیم یافت. یکپارچگی جغرافیا به عنوان یک رشته علمی جدا که در دهه­های اول قرن بیستم آشکار گردید و قوت گرفت در زمان کنونی کم شده است. تخصصی شدن بیشتر بدین معناست که جغرافیدانان طبیعی و انسانی از دستور العمل­های مختلف پیروی می­کنند و به مجموعه­های متفاوتی از مکاتب و ادبیات دانشگاهی مراجعه می­نمایند. این روندها با دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت و یکی از مواضع ما حمایت کردن از تدوام ارزش­ها و تقویت یک پارچگی جغرافیا خواهد بود.

 

 

ما منابع کلیدی را اعلام کرده­ایم اما خود را مدیون می­دانیم که از افراد زیر تقدیر و تشکر کنیم: از ستز لویز[1] برای تهیه تصاویر ماهواره­ای دریای آرال؛ از گیلز یانگ[2] ، کسی­که از کوه بالا رفت تا از دماغه یخچال استوربرین عکس گرفت؛ و از نیکولا جونز[3] و آنا رتکلیف[4] بخاطر کارهای عالی­اش در ترسیم و ویرایش یا به عبارت دیگر آماده کردن تمام تصاویر در نسخه نهایی کتاب. ما همچنین از آندریا کیگان[5] بخاطر پیشنهادها و دیدگاه هایش سپاسگزاریم.

 

 

 

 

 

 

 

دو اظهار نظر در باره­­ی کتاب:

 

 

یک عقیده کاملا خوب، شیک و ترتمیز، در اندازه کوچک، با طراحی مد روز .... به راحتی در جیب جا می­گیرد تا در لحظه­های آزاد آنرا بتوان خواند.

 

 

لیزا، جارداین، تایمز

 

 

کتاب«درآمدی کوتاه بر جغرافیا»، عقیده­ای بسیار خوب و مفهوم جدیدی از انتشارات دانشگاه آکسفورد است.

 

 

نیکالاس لیزارد، گارین

 

 

 

معرفی نویسندگان:

 

 

جان. ای. متیوز استاد جغرافیای طبیعی در دانشگاه والز، سوانسی می­باشد

 

 

دیوید تی هربرت استاد اماراتی جغرافیا و عضو افتخاری دانشگاه والز سوانسی. در تعداد زیادی از مقالات پژوهشی و در چندین کتاب دیدگاه­های رشته­ی جغرافیای طبیعی و انسانی نویسندگان به چاپ رسیده است، نویسندگان قبلا کتاب زیر را با همکاری هم منتشر کرده­اند..

 

 

جغرافیای یکپارچه، میراث مشترک، آینده مشترک (2004)

 

 

جغرافیای شهری

 
 

 

انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) کتاب «جغرافیای شهری» تالیف «دیوید اچ کاپلان»، «جیمز ویلر» و «استیون آر هالوی» را با ترجمه حسین حاتمی‌نژاد و عبدالمطلب برات‌نیا منتشر کرد. این کتاب اطلاعات ارزشمندی درباره خاستگاه جغرافیای شهری، جهانی‌سازی و نظام شهری، مهاجرت، قومیت و شهرنشینی دارد.
چاپ نخست کتاب «جغرافیای شهری» به بررسی گرایش‌های عمده در رشته «جغرافیای شهری» می‌پردازد. این کتاب با روشن‌بینی ویژه‌ای مباحث جدید جغرافیای شهری را مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهد.

 

 

قرن بیست‌ویکم دوره شهری شدن سیاره زمین است. ‌اکنون بیش از نیمی از جمعیت جهان در سکونتگاه‌های شهری زندگی می‌کنند. شهر امروز تحت‌تاثیر تحولات بی‌سابقه‌ای در زمینه ارتباطات و مبادلات کالا، نیروی کار، سرمایه و اطلاعات قرار گرفته و مسایل بسیار متعدد و جدیدی در فضاهای شهری مطرح شده است.

 

 

این کتاب در هشت فصل تنظیم شده است. فصل نخست با عنوان مقدمه‌ای بر رشته «جغرافیای شهری» به معرفی این رشته با توجه به زمینه تاریخی آن می‌پردازد و آن را در قالب رویکردهای چهارگانه از سال 1900 تا 1970 میلادی تحلیل می‌کند. فصل بعدی به بررسی جهانی‌سازی و نظام شهری می‌پردازد. در این فصل سلسله مراتب شهرهای جهانی به نحو بارزی به تصویر کشیده می‌شود.

 

 

فصل سوم با عنوان «ارتباطات راه دور و شهر» به بررسی چگونگی تاثیر فناوری جدید بر جغرافیای شهری معاصر و تمرکز ویژه بر ارتباطات راه دور می‌پردازد. «بازارهای مسکن شهری: پراکنده‌رویی، پژمردگی و نوزایش» عنوان فصل چهارم کتاب است. در این فصل مبانی مسکن، بازارهای مسکن و مشکلات مسکن شهرها بررسی شده است.

 

 

در فصل پنجم «جداسازی نژاد و فقر شهری» به تصویر کشیده می‌شود. این فصل به مجموعه‌ای از عناوین بحث‌برانگیز فقر شهری و مردمی که با آن مواجه‌اند می‌پردازد. نویسنده در فصل ششم «مهاجرت، قومیت و شهرنشینی» را به چالش می‌کشد. در این بخش به شهرهای آمریکایی توجه شده است اما مهاجرت و قومیت مفاهیمی به‌شمار می‌آیند که ارتباط شهرهای اطراف جهان را افزایش می‌دهند. توجه به مهاجرت، تغییر سیاست‌های دولتی و تغییر نواحی مبدا تاثیر عمیقی در ویژگی شکل‌گرفته شهرها در آمریکای شمالی دارد.

 

 

 

اولین نشریه الکترونیکی سایت به عنوان " دلشدگان "

دریافت

 

کتاب الکترونیکی :

 

"چهارده داستان کوتاه درباره نماز و نقش اداب نماز در تربیت انسان" 

 

 

برخی از آثار منتشر شده

 

 

 

هفت داستان کوتاه از مشهورترین نویسندگان جهان

 

 

 

 
 

این کتاب شامل هفت داستان کوتاه از مشهورترین نویسندگان جهان است که با همکاری سرکار خانم لیلا حامد فارمدی ترجمه گردیده است. این کتاب تاکنون دوبار تجدید چاپ شده است.

 

 

عناوین داستان ها عبارتند از :

 

 

1.       جیمی والن تین ...................................... اُ. هنری

 

 

2.     صورت حساب بانکی ................................  اشتفان  لیکاک

 

 

3.   صورتی رو به آسمان ............................... اشتفان کرین

 

 

4.    شرط .................................................. آنتوان چخوف

 

 

5.    گربه سیاه .......................................... ادگار آلن پو

 

 

6.     اعترافات چارلز لینک ورث ...................... ای. اف. بنسون

 

 

7.    همسر کوچک ...................................... ویلیام مارچ 

 

 

 

 

چشمانت را بگشای

 

 

 

 

کتاب چشمانت را بگشای شامل صد متن زیبایی داستانی است که توسط نویسندگان جمع آوری شده است. این داستان ها بسیار زیبا و جذاب بوده و بدلیل کوتاهی انها می تواند در زمان های بسیار کوتاه آنها را خواند.

 

 

کتاب توسط انتشارات ضریح آفتاب در سال 1390 چاپ گردیده است. لازم به توضیح است که کلیه داستان های این کتاب در وب لاگ نسیم خوش روزهای زندگی موجود می باشد عزیزانی که به کتاب دسترسی ندارند می توانند بخش داستان های کوتاه وب لاگ نویسنده را مطالعه نمایند.

 

 

 

نگارنده مکاتبات عمومی به زبان انگلیسی

 

این کتاب در تابستان 1388 توسط انتشارات چرخ نیلوفری در مشهد به چاپ رسید.

 

 

کتاب شامل 12 فصل شامل تمامی موارد لازم و ضروری برای آشنایی دانشجویان و دانش اموزان با نگارش صحیح یک جمله ساده تا یک پاراگراف و سپس شناخت انواع نامه های رایج در سطح جامعه را فراهم می نماید.

 

 

عناوین فصول کتاب:

 

 

1.       توانایی نعیین اجزای یک پاراگراف

 

 

2.      توانایی ساخت جملات

 

 

3.     توانایی استفاده از دیکشنری

 

 

4.     توانایی استفاده از لغات با ساختارهای متفاوت

 

 

5.     توانایی نگارش انواع پاراگراف

 

 

6.      توانایی بکار گیری موارد کمکی در نگارش

 

 

7.     توانایی استفاده از منابع و ماخذ به زیان بیگانه

 

 

8.     توانایی نگارش نامه به روش های مختلف

 

 

9.      توانایی نگارش نامه های شخصی

 

 

10.   توانایی نگارش نامه های رسمی

 

 

 

11.   توانایی نگارش نامه های حرفه ای

12. در خواست شغل 

 

 

 

کشورهای جهان امروز ایران

این کتاب با همکاری جناب آقای دکتر حاتمی نژاد ترجمه و در سال 1387 توسط انتشارات چرخ نیلوفری به چاپ رسید.

 

 

کتاب در 9 فصل به شرح ذیل تقدیم علاقمندان گردیده است:

 

 

1.    معرفی ایران

 

 

2.    محیط طبیعی

 

 

3.    تاریخ باستان

 

 

4.    گام های به سوی ایران امروز

 

 

5.    مردم و فرهنگ

 

 

6.    دولت و سیاست در ایران

 

 

7.    الگوهای اقتصادی

 

 

8.    زندگی در ایران امروز

 

 

 

9.    ایران در افق آینده  

 

 

 

جلد کتاب مفاهیم کلیدی در مطالعات شهری

کتاب مفاهیم کلیدی در مطالعات شهری تالیف ام گات دینر و لسلی باد که اولی استاد جامعه شناسی در دانشگاه بوفالو سانی در ایالات متحده و دومی استاد مدرسة بازرگانی دانشگاه آزاد انگلستان می باشد که توسط دکتر حسین حاتمی نژاد و عبدالمطلب برات نیا ترجمه شده است.  این کتاب در انتشارات کتابدار توس در مشهد  در سال 1393  در 256 صفحه و با شمارگان هزار نسخه  انتشاریافته است.

 

 

مشخصات اصلی کتاب چنین است

 

 

: Gottdiener, Mark, Budd, Leslie, 2005, key concepts in urban studies, sage publications, Londonانتشار کتاب مفاهیم کلیدی در مطالعات شهری
دکتر مارک گوتدینر از نظریه پردازان جامعه شناسی شهری آمریکا و استاد جامعه شناسی دانشگاه ایالتی نیویورک است. مطالعات فرهنگی و نشانه شناسی نیز از دیگر حوزه های تخصصی او است و آثار شاخصی دراین باره تالیف کرده است.
دکتر لسلی باد نیز صاحب نظران نوآوری و توسعه در علم اقتصاد است ، او گرچه اقتصاد خوانده اما در فضای مباحث میان رشته ای ؛ اقتصاد، توسعه و جامعه را در رابطه متقابل یکدیگر دنبال می کند و آثاری دراین باره تالیف کرده است.

 

 

کتاب مفاهیم کلیدی در مطالعات شهری تالیف ام گات دینر و لسلی باد که اولی استاد جامعه شناسی در دانشگاه بوفالو سانی در ایالات متحده و دومی استاد مدرسة بازرگانی دانشگاه آزاد انگلستان می باشد، در سال 2005 در مجموعة مفاهیم کلیدی انتشارات سِیجSage منتشر شده و با استقبال خوبی که از آن شده تاکنون چندین بار تجدید چاپ شده است(دو بار فقط در سال 2005).

 

 

 کتاب که شبیه یک دایرة المعارف کوچک سازمان یافته از 41 مدخل تشکیل شده که به ترتیب حروف الفبا تنظیم شده اند.این 41مدخل عمده ترین مباحث نظری-کاربردی مطرح در شهر شناسی را در برمی گیرند. هرچند در مجموع مفاهیم کاربردی غلبه دارند ، اما کوشیده شده تا از دیدگاههای نظری خاستگاه آن مفاهیم هم غفلت نشود. مدخل های کتاب عبارتند از:

 

 

 

مکتب شیکاگو،شهر،اجتماع محلی،تعاریف مربوط به سکونتگاهها در سرشماری ایالات متحده ،رها سازی سرزمین و باز یابی سرزمین( (deterritorialization & reterritorializatioآموزش و باز تولید نیروی کار، مسائل محیط زیست، فضای زنانه ، بحران مالی شهرداری ها، آبرومند سازی gentrification ، تفکیک نژادی و گتو ، شهر جهانی ، جهانی سازی ،بیخانمانی ،مسکن ، مهاجرت، نابرابری وفقر، اقتصاد غیر رسمی، فضای مردانه ، الگوهای رشد شهر ها، مناطق کلانشهری چند مرکزی، محله، شهریگری نوین ، زندگی شبانه و منظر شبانةشهر، شهرنشینی بیش از حد و شهر برتر، عابر پیاده و اتوموبیل،طراحی وبرنامه ریزی شهرها، حومه ها و مناطق کلان شهری، شهریگری مدرن وپسا مدرن ، حفاظت از میراث تاریخی ، زمین ومستغلات شهری، زاغه و آلونک نشینی، رویکرد اجتماعی-فضایی ، سکنای پراکنده ، حومه نشینی، شهر نشینی پایدار، توسعة نامتوازن وچرخة رونق و کسادی، جنبش های اجتماعی شهری و حومه ای، خشونت وجرم در شهر ، شهر نشینی و شهریگری.

 

رزهای دل آرام 

 
جلد کتاب رزهای دل آرام
 
 

این کتاب شامل 28 داستان کوتاه اخلاقی و زیباست.

 اصل داستان ها از سایت indianchild.com
گرفته شده است.

کتاب در سال 1393 توسط انتشارات برات نیا چاپ و منتشر گردید 

و در اختیار عموم قرار گرفته است.