امیر برات نیا

سایت شخصی

امیر برات نیا

سایت شخصی

5 توصیه ویژه مدیریت زمان برای مدیران مدارس

نوشته : کوین کرنز[1]

ترجمه: عبدالمطلب برات نیا

در جهانی که دائما رو به جلو حرکت می کند، جای تعجب است که اگر کسی آنقدر وقت داشته باشد که بتواند کار ی به غیر از کار خودش را انجام دهد. این مساله بویژه زمانی نمود پیدا می کند که شما مسئول کل یک مدرسه می شوید. گاهی اوقات ممکن است شما فکر کنید که تنها در صورتی می توانید به تمام کارهای خودتان برسید که بتوانید شب را نیز در مدرسه بخوابید و در تمامی تعاملات اجتماعی در هزاره بعدی پیش گام باشید، شما هرگز تمامی کارهایی را که دوست دارید نمی توانید انجام دهید.

یادتان باشید شما هم مثل همه ادم ها سهم مشخصی از یک روز بلند را در اختیار دارید اما پنچ راه ساده وجود دارد که می توانید زمان حضورتان را در مدرسه کارامدتر و مفیدتر و موثرتر نمائید.

 

  1. تعیین اولویت ها

بهتر است قبل از شروع سال تحصیلی اولویت های کاریتان را مشخص کنید. اگر اجرای برخی کارها برایتان مهم است انها را در سرخط کارهای خود بنویسید. اگر می خواهید تمرکزتان را به مشاهده فعالیت های آموزشی کلاس معطوف دارید، مشاهده تدریس و فعالیت های کلاسی را در الویت یک قرار دهید. سعی کنید وظایفتان را بر اساس ضرورت انجام کار تفکیک نمائید و تفاوت بین وظایف مهم و کارهایی که می توانید با صبر کردن انجام دهید را درک کنید.

میزان انرژی که هر کاری لازم دارد را ارزیابی کنید. این کار به شما کمک می کند تا به کارهایی که قرار است انجام دهید نظم زمانی بدهید. از نرم افزارهای کاربردی مثل: Basecamp، یا Wunderlist برای تهیه فهرست کارهایی که باید انجام دهید استفاده کنید( همکاران محترم می توانند از اپ هایی مثل :ToDo  در ایران استفاده کنند) این کار به شما کمک می کند تا اولویت های کاریتان را سازماند دهی نمایید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی